woensdag 27 november 2013

Zoekvelden

Door de sterke punten van het bedrijf, Dorel, op een rijte te zetten en deze te combineren met de Trends kun je sterke punten vinden binnen voor een product. Door uit de combinatie een idee te maken heeft het automatisch een sterke basis omdat dit sterkten zijn. Dorel is bijvoorbeeld ergonomisch sterk, als je dit combineert met intuitief gebruik zul je een erg gebruiksvriendelijk product krijgen.
Hieronder hebben wij ons zoekveld uitgewerkt:
 
 

 

Zoekvelden uitwerking


1. Innovatie / meer spullen mee nemen
Tegenwoordig willen mensen meer spullen mee nemen (bv. een mobiel, tablet, boodschappen en kinderspullen). Wanneer deze mensen met een kinderwagen rondlopen zijn ze meestal beperkt om veel mee te nemen. Hierdoor moet Dorel zijn producten innoveren waardoor mensen meer spullen kunnen meenemen.

2. Aantrekkelijk voor consument / design
Een sterk punt van Dorel is het product aantrekkelijk te maken voor de consument. Hierbij speelt design een grote rol. Doormiddel van design is het product een stuk aantrekkelijker en komt het goed over.

3. Belang voor kind/veilig:
Het belang voor kinderen is bij Dorel een groot kenmerk. Hoe kunnen we het best het belang vergroten? Wij denken door alles heel veilig te maken het belang van het kind toe neemt. We moeten hier bij kijken naar de dingen die kunnen gebeuren tijdens het rondwandelen met de Yezz. Het ergste is natuurlijk dat er een auto tegen je Yezz aanrijd, we kunnen hier iets op verzinnen zodat de impact kleiner en het belang groter word voor het kind.
 
4. Ergonomische sterk/intuïtief gebruik:
Het intuïtief gebruik slaat op intuïtie, handelen op gevoel. Het kind en de verzorger zullen tijdens het gebruik een handeling doen die voor hun het meest voor de hand ligt. Als ontwerper moet je hier dus rekening mee houden, hier is Dorel erg sterk in. Dorel zorgt er voor dat er geen lastige handelingen in hun producten zitten en dat alles in feite voor de hand liggend is. On s ontwerp moet dus in feite zonder gebruiksaanwijzing gelezen te hebben te begrijpen zijn
5. Herkenbaar merk / duurzaamheid:
Dorel is de marktleider als het gaat om kinderproducten. Met onder andere de merken Maxi-Cosi en Quinny hebben zei de meest verkochte kinderproducten op de wereld. Bij het produceren van deze producten zal er een bepaalde uitstoot ontstaan die niet goed is voor het milieu. Dorel streeft er naar om elk product zo zuinig mogelijk te laten produceren. Er wordt gedacht aan minder voor de hand liggende, maar milieuzuinige, productiemethoden en recyclebare producten.
6. Herkenbaar merk / design:
Dorel heeft onder Quinny veel kinderwagens op de markt gezet. Al deze producten hebben een zelfde soort design, dit maakt het merk herkenbaar. In de kinderwagens zit over het algemeen een ovale vorm. Deze vorm willen wij aanhouden in een ontwerp.
7. Hoge kennis product / zorgzaamheid kinderen:
Door de jaren heeft Dorel veel kennis vergaard aan producten van kinderen. Dit is ook goed terug te zien in de producten, er wordt veel aandacht besteed aan gebruiksgemak. Het kind moet bijvoorbeeld zo comfortabel mogelijk kunnen zitten. Deze zorgzaamheid moeten wij ook zien terug te brengen in ons ontwerp.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten