Hieronder hebben wij ons zoekveld uitgewerkt:
Zoekvelden uitwerking
1. Innovatie / meer spullen
mee nemen
Tegenwoordig willen mensen meer spullen mee nemen (bv. een mobiel,
tablet, boodschappen en kinderspullen). Wanneer deze mensen met een kinderwagen
rondlopen zijn ze meestal beperkt om veel mee te nemen. Hierdoor moet Dorel
zijn producten innoveren waardoor mensen meer spullen kunnen meenemen.
2. Aantrekkelijk voor
consument / design
Een sterk punt van Dorel is het product aantrekkelijk te maken voor de
consument. Hierbij speelt design een grote rol. Doormiddel van design is het
product een stuk aantrekkelijker en komt het goed over.
3. Belang voor kind/veilig:
Het belang voor kinderen is bij Dorel een groot kenmerk. Hoe kunnen we
het best het belang vergroten? Wij denken door alles heel veilig te maken het
belang van het kind toe neemt. We moeten hier bij kijken naar de dingen die
kunnen gebeuren tijdens het rondwandelen met de Yezz. Het ergste is natuurlijk
dat er een auto tegen je Yezz aanrijd, we kunnen hier iets op verzinnen zodat
de impact kleiner en het belang groter word voor het kind.
4. Ergonomische
sterk/intuïtief gebruik:
Het intuïtief gebruik slaat op intuïtie, handelen op gevoel. Het kind
en de verzorger zullen tijdens het gebruik een handeling doen die voor hun het
meest voor de hand ligt. Als ontwerper moet je hier dus rekening mee houden,
hier is Dorel erg sterk in. Dorel zorgt er voor dat er geen lastige handelingen
in hun producten zitten en dat alles in feite voor de hand liggend is. On s
ontwerp moet dus in feite zonder gebruiksaanwijzing gelezen te hebben te
begrijpen zijn
5. Herkenbaar merk /
duurzaamheid:
Dorel is de marktleider als het gaat om kinderproducten. Met onder andere
de merken Maxi-Cosi en Quinny hebben zei de meest verkochte kinderproducten op
de wereld. Bij het produceren van deze producten zal er een bepaalde uitstoot
ontstaan die niet goed is voor het milieu. Dorel streeft er naar om elk product
zo zuinig mogelijk te laten produceren. Er wordt gedacht aan minder voor de
hand liggende, maar milieuzuinige, productiemethoden en recyclebare producten.
6. Herkenbaar merk / design:
Dorel heeft onder Quinny veel kinderwagens op de markt gezet. Al deze
producten hebben een zelfde soort design, dit maakt het merk herkenbaar. In de
kinderwagens zit over het algemeen een ovale vorm. Deze vorm willen wij
aanhouden in een ontwerp.
7. Hoge kennis product /
zorgzaamheid kinderen:
Door de jaren heeft Dorel veel kennis vergaard aan producten van
kinderen. Dit is ook goed terug te zien in de producten, er wordt veel aandacht
besteed aan gebruiksgemak. Het kind moet bijvoorbeeld zo comfortabel mogelijk
kunnen zitten. Deze zorgzaamheid moeten wij ook zien terug te brengen in ons
ontwerp.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten