maandag 13 januari 2014

Reflectie

Tijdens het uitwerken van het concept ‘de babydrager’ kwamen we er achter dat dit concept niet geschikt was voor onze doelgroep. Kinderen van 0 tot 12 maanden gaan in de babydrager, maar kinderen vanaf 12 maanden tot 4 jaar gaan in de Yezz. Ons probleem was dus dat ons concept niet voor de gevraagde doelgroep geschikt was.

Dit plaatje toont aan dat de leeftijd van de doelgroep voor het product veel te laag ligt:


Nadat we hier achter zijn gekomen zijn we terug gegaan naar de ideefase en hebben hier onze overige ideeën bekeken. De oprolhoes had van de overgebleven ideeën de meeste potentie. Deze zijn we vervolgens uit gaan werken tot concept en is hierboven ook uitvoerig beschreven.

Wat dus fout is gegaan deze fase is dus dat we niet goed genoeg georiënteerd hebben. De doelgroep was vastgesteld, maar door ons blinde enthousiasme hebben we de leeftijd van het kind overzien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten